mandag den 4. februar 2013

Nyt til køkkenskabet

Indimellem bliver jeg overrasket over alt det rod, som kan samle sig i køkkenskabene, og jeg lover mig selv at nu skal der ikke købes flere køkkenredskaber, for der ryger noget ud.

Men da jeg i weekenden bagte rugbrød, drillede det lidt med at komme ud af formen (det gør det ellers sjældent) og i en tanketorsk tog jeg en alm kniv som jeg brugte til at skille rugbrødet fra formen - og så kom det nemt ud. Men da jeg kikkede på formen, kunne jeg se at der var kommet et par små ridser - øv.

Da jeg for noget tid siden opdagede at formen ikke var helt tæt, havde jeg surfet rundt på nettet for at se hvilke andre rugbrødsforme som var, og var faldet for EVA's professionelle rugbrødsform.

Så kombineret med en utæt og lidt små ridset form og det faktum at jeg reelt kun har en rugbrødsform, så kunne jeg simpelthen ikke stå for den længere. Derfor kom der lige en ekstra ting i køkkenskabet.


Min plan er at den skal indvies, skal der bages to rugbrød (en i hver form). Jeg vil nemlig gerne eksperimentere med et rugbrød med nogle flere kerner i - og så kan jeg jo lave en test med den gamle opskrift og en ny





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)