mandag den 25. februar 2013

Sunde småkager - pop tarts med banan


Da jeg bagte pop tarts med nutella æltede jeg en dobbelt portion af dejen, for at lave nogle pop tarts med andet indhold. Man kan vælge at bruge almindelig chokolade, syltetøj, mv. Da jeg kikkede i køkkenskabene fandt jeg en rest kanelsukker fra december måneds spisning af risengrød. Samtidig havde jeg i fryseren bananer i skiver, så det var da oplagt at kombinere disse to rester.

21/2/14: Ny opdateret version med både nutella og banan


Der blev derfor udskåret 9 bunde, hvorpå der blev placeret en skive banan og en teskefuld blanding af kanelsukkeret. Ovenpå placeres en top, hvorefter top og bund presses forsigtig sammen fx med en gaffel og pensles med lidt æg.


Bages ved 200 grader i 12-15 minutter. Disse småkager virker lidt mere bløde i midten (hvor fyldet er) end dem med nutella. Hvis de ikke bliver spist samme dag bliver de lidt bløde, men efter tur i ovnen på 5 minutter er de sprøde og lun - og smager rigtig godt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)