fredag den 5. april 2013

Fuldkorns madpandekager/wrap

Ovenpå en dejllig påskeferie er det lidt hårdt at komme ind i rytmen med at skal tidlig op igen. Derfor havde vi valgt at den stod på nem aftensmad den første dag efter ferien.


Fyldet i de mexikanske pandekager var lavet dagen inden. Så da jeg kom hjem fra arbejde rørte jeg dejen til pandekagerne sammen og snittede noget salat (lidt tilbehøre skulle der jo til). Så var det bare at stege/bage pandekagerne da vi skulle spise.

Det blev nogle super gode pandekager vi kunne nyde til aftensmad.Så der er klart ikke sidste gang denne her opskrift laves.


Jeg justerede opskriften lidt i forhold til sidste gang.

Til ca 4 pandekager:
125 g grahamsmel
25 g hvedemel
2 æg
3 dl mælk
1 dl vand
2 tsk salt
1 spsk olie

Alle ingredienserne røres sammen, og der skal røres i skålen hver gang du tager af den til en pandekage. Der kommes lidt olie på panden som varmes godt op inden dejen hældes på. Det er vigtigt at pandekagen er bagt godt inden den vendes.



Når dejen blev hældt på panden dryssede jeg en blanding af dette på:
1 fint revet rødbede
1/4 tsk spidskommen
3 presset fed hvidløg



Jeg var bange for at næsten hele rødbede blandingen kom på en pandekage, så derfor kom jeg det direkte på hver pandekage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)