mandag den 22. juli 2013

Små rabarber tærter med marcipan - med smagen af sommer


I min glæder over at have fundet ud af at vores rabarber havde en del stængler til at høste og lysten til lidt sødt til kaffen i weekenden blev der lavet en hurtig omgang rabarber tærter. Jeg tog udgangspunkt i den mørdej jeg anvender til cremlinserne og den blev lagt på køl i en times tid imens jeg rensede  rabarberne, som blev snittet fint og drysset sukker over.

Fyld:
ca 100 g rabarber - fint snittet
ca 100 g marcipan - revet
2 spsk sukker

I hver tærte kom jeg ca en 1 spsk revet marcipan og 2 tsk fulde rabarber. Jeg vejede ikke præcis hvor meget der kom i tærterne, så doseringen er lidt på øjemål. Der blev lavet et pænt mønster som blev lagt oven på mini tærterne.


Bages ved 200 grader i max 20 minutter. Resultatet blev nogle lækre tærter som blev nydt i sommervarmen. Der var som med mine rabarber muffins en lækker mix af det søde og det sure. Men næste gang tror jeg at jeg tilsætter lidt flere rabarber.

Jeg havde ikke så meget dej tilbage, så den sidste blev lavet uden låg og dette kunne klart smages. Det var som om låget holdt lidt af væsken fra rabarberne i tærten.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)