søndag den 1. september 2013

Calazone - indbagt pizza på grill


Nok er sommeren ved at være forbi - vi er startet i efterårs månederne :-(  Men derfor kan man stadig godt grille.


De sidste par gange vi har grillet pizza har jeg overvejet at lave det som calazone, og denne gang tog jeg mig sammen til det. Opskriften er den sædvanelige, for den har bare virket perfekt. Jeg delte dejen i to stykker som normalt og bagte en almindelig pizza ud af det ene stykke.

Det andet stykke dej kom jeg også på pladen som normalt, men kom alt fyldet på den ene halvdel (dog sådan at der var ca 1 cm kant hele vejen rundt uden fyld på). Fold den halvdel af dejen hvor der ikke er fyld på over, og klem sammen i kanten rundt.



Du kan vælge at komme normal mængde ost på, men hvis du som os ikke er den helt store oste elsker kan du også bare vælge at reducere mængden. Jeg synes nemlig at osten fylder smagsmæssigt meget mere i den indbagte version. Vi anvendte den normalt opskrift på tomatsauce (som jeg er blevet meget vild med) samt skinke og peberfrugt. Næste gang vil jeg forsøge med en rest pasta og kødsovs







4 kommentarer:

  1. Åh, 7/11 klassikeren i mine unge gymnasiedage - calzone med masser af ost! Ser godt ud.

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også helt vildt med at "genopdage" den

      Slet
  2. Den ser så lækker og sprød ud - får lyst til at bage en af dagene.
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Kan kun anbefale dig at bage den. Den er utrolig lækker og sprød. Personlig er jeg vild med vi kan komme lige præcis de mængder fyld på som vi vil have - og ikke det som pizzamanden vil komme på :-)

      Slet

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)