mandag den 25. november 2013

Mexikanske vafler



Nogle gange kan jeg godt lidt at give tingene et lille tvist. Både vafler og pandekager er lækre som dessert, men hvorfor er det egentlig kun pandekager der anvendes til bruges til mad?



Kombineret med at jeg godt ville lave vafler i en lidt sundere version, prøvede jeg derfor at lave en portion til aftensmaden som stod på kylling, salat og salsa. Dvs mexikanske som jeg normalt ville have anvendt madpandekager eller  taco til.


Resultat blev en lækker sprød aftensmad, som klart skal prøve nogle flere gange. Nu er jeg ikke den store ostespiser, så derfor kom jeg ikke ost på vaflen. Men det kunne man nemt gøre og så give den nogle minutter i ovnen.

Dog skal vaflen ikke stå for lang tid inden den bliver spist idet vaflen ellers bliver blød.

ca 6 vafler:
2,5 dl vand
2,5 dl mælk
1 dl hvid hvedemel
1 dl alm hvedemel
1 æg
0,5 dl fuldkornsmel
30 g smeltet margarine/smør
2 tsk bagepulver
1/2 tsk salt

Bland alle ingredienserne sammen og pisk dejen godt igennem. Lad den gerne hvile 1/2 time inden du bager vaflerne. Jeg brugte ca 1 dl pr vaffel


2 kommentarer:

  1. ... og har man inget vaffeljern, bager man bare dejen som pandekager ...
    Elsebeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har jeg ikke prøvet, men det tror jeg da skal forsøges

      Slet

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)