mandag den 18. november 2013

Squashmuffins/kage


Da der også skulle være en fødselsdagskage som var knap så sød/sukker-agtig som kokos/kakaosnitterne bagte jeg også denne kage til mine kollegaer i anledning af min fødselsdag. Jeg har en del udenlandske kollegaer som ikke er så vilde med alt for sukkeragtige kager som fx drømmekage.


ca 20 muffins
350 g squash
350 g mel
300 g sukker
200 g smør
100 g nødder
3 æg
2 tsk bagepulver
2 tsk kanel

Æg og sukker piskes godt sammen, hvorefter groft revet squash, hakkede nødder tilsættes og derefter resten af ingredienserne.

Kommes i muffinsforme og bages ved 200 grader i ca 20-25 minutter. Jeg havde glemt at købe papirmuffinsforme, så da jeg havde brugt mine silikoneforme, anvente jeg mellemlægspapir (til madpakker) til resten. Det ser lidt rodet ud på billedet, men i virkeligheden blev det faktisk et flot resultat, som jeg tror skal testes et par gange til. 


Du kan også hælde det i en lille bradepanden som bages 50-55 minutter.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)