lørdag den 21. december 2013

Fyldt chokolade med karamel og evt nødder

En af årsagerne til at jeg lavede hjemmelavet karamel var for at prøve at lave fyldt chokolade med karamel.

Til 30 stk fyldt chokolade:
1,5 dl karamel
180 g mørk chokolade
100 g hvid chokolade

Smelt chokoladen i en skål over vandbad og hæld det i formene. Du skal hældes den flydende chokoladen lidt rundt i formene så du får det op af siderne. Det overskydende chokolade hældes tilbage i skålen. Kom nu formen i køleskabet til chokoladen er stivnet (ca 15 minutter)

Varm karamellen over vandbad til det bliver en flydende masse og hæld det i formene.  Du kan vælge at anvende en lille sprøjte pose til at komme karamelfyldet i formene, jeg anvendt en teske og det gik meget nemt. Formene skal kun fyldes til at der mangler 2-3 mm.

Da jeg har lavet en portion fyldt chokolade med nougatcrunch ville jeg gerne kunne kende forskel på dem. Derfor anvendte jeg hvid chokolade til bundene. Da formene var fyldt op kom de på køl en times tid så chokoladen var godt hærdet.

I nogle af formene var det min tanke at komme hele ristet nødder, men det glemte jeg. Men så er der jo en god undskyldning til at lave endnu en portion.


1 kommentar:

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)