onsdag den 29. januar 2014

Fuldkornsmadbrød/pandebrød som tilbehør til suppe


Til en god karrysuppe hører næsten et lækkert brød. Men når jeg normalt bager pandebrød på panden tilsætter jeg olie. Så derfor ville jeg forsøge at bage det uden olie. For at tilsætte lidt ekstra spice til madbrødet tilsætter jeg ofte hvidløg, du kan også overveje at tilsætte lidt paprika eller karry.

Resultatet var en positiv overraskelse, så fremadrettet bliver vores pandebrød også bagt på en tør pande. Jeg bagte kun et madbrød og det var lige tilpas til to personer, hvis du vil begrænse dine kulhydrater. Men du kan nemt også spise brødet selv.

Til et brød
2 1/2 spsk hvedemel
2 spsk  fuldkornsmel
2 spsk vand
1 knivspids salt
1 tsk bagepulver
2 fed hvidløg (eller kun et enkelt hvis du ikke deler vores kærlighed for hvidløg)

Pres hvidløggene og ælt det med de andre ingredienser til en fast dej.  Rul dejen ud til en diameter på ca 20 cm (3 mm tykke). Bages på en tør pande i i et par minutter pr side.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)