torsdag den 2. januar 2014

Rugfler som brød - sundere og lækre version end almindelig franskbrød


Til julefrokosten skulle der også noget lyst brød på bordet. Af en eller anden grund synes jeg bare ikke at røget laks smager godt på rugbrød.



Men samtidig er jeg ikke så vild med det helt almindelige hvide franskbrød. Så derfor valgte jeg at forsøge at bage rugfler som et brød i stedet for boller. Resultatet blev rigtig lækkert, det her klart ikke sidste gang at denne løsning vælges.


Jeg rørte en hel portion af min sidste opskrift på rugfler, men som nævnt i opskriften delte jeg det i to fordi en portion er lidt for stor til min røremaskine.

Den ene af portioner kom i rugbrødsformen inden jeg stillede det i køleskabet for at hæve.

Rugflebrødet blev bagt ved 230 grader i 35 minutter, så var der et lækkert franskbrød til frokostbordet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)