mandag den 26. maj 2014

Hjemmelavet skyris med jordbær sirup - i en sund og nem version

Der har det sidste stykke tid på forskellige blogs og nyheds sites været debat om den store fokus på skyr og hvor sundt det egentlig er. For problemet er at de forskellige blandingsprodukter af skyr (tilsat frugt) ikke er lige så sund som almindelig/neutral skyr - hvilket overrasker en del.


Personligt køber jeg kun neutral skyr og tilsætter så selv det frugt jeg ønsker. Meget ofte anvender jeg hjemmelavet marmelade eller sirup i skyren - produkter som jeg ved ikke indeholder så meget sukker som købevarianterne.

Den hjemmelavet skyris blev lavet af fire spiseskefuld skyr og  2 teskefuld jordbær sirup, og blandingen blev hældt i de forme jeg anvender til fyldt chokolade.

Efter et par timer i fryseren var de klar til test. Isen var klart ikke lige så blød som købevarianterne, efter 5-10 minutter var den noget hård. Men efter ca 15 minutter synes jeg de har en rigtig god konsistens.
Sammen med en portion sirup og evt en god cookie har du en lækker snak som kan spise med forholdsvis god samvittighed.

Så som nogle små hapsere kan den hjemmelavet skyris nemt bruges. Jeg har også prøve at anvende det til hjemmelavet ispinde med forskellige siruper og det blev også rigtig godt. Men det tager lidt tid inden isen tør op og kan spises. Men det er et spørgsmål om at man lige vender sig til at den skal have ca 15 minutter før den er klar.
.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)