mandag den 5. maj 2014

Linser med hjemmelavet nutella

Normalt står den på cremelinser når jeg bager linser, men da der både var en rest portion linsedej og en rest hjemmelavet nutella i fryseren var det oplagt at teste kombinationen.


Det kan lyde som en meget fed kombination, og jeg var det også lidt lettere skeptisk da de blev bagt i ovnen.
For der kan man virkelig se både hvor fed både dejen og nutellaen er.

Men overraskende nok synes jeg ikke det færdige resultat var for fed. Vi fik den med en rest almindelig vaniljeis og det var godt. Eller ville jeg måske have kombineret det med enten skyr eller skyris for lige at give et syrligt tvist.

I hver af linserne kom jeg ca 2 spsk nutella - der må ikke komme nutella højere op end til kanten af formene. Jeg havde ikke nok dej til at komme låg på linserne, så i stedet lavede jeg lidt flette mønster i stedet.

Bages ved 180 grader i ca 25 minutter

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)