torsdag den 8. maj 2014

Rabarbertærter, rabarbermuffins, rabarberkage, rabarber crumble/smuldre - rabarbersæsonen er igang

Nu er rabarbersæsonen igang - det er en dejlig forårsbebuder, som kan anvendes til mange lækre muffins, tærter mv.








Vores vinrabarber er nu ved at være så store at der kan høstes lidt der fra, så jeg tror helt klart den står på rabarberkage i weekenden.

I løbet af rabarbersæsonen er der flere kage som jeg "bare er nødsaget til at skal have bagt".


Både disse lækre muffins og små mini tærter - som også kan bages som en stor tærte.



Der skal også bages en crumble/smuldre kage med rabarber. Om det skal være den usunde version af crumble kage som jeg har tidligere har lavet med blommer eller denne smuldretærte lavet på rugbrød  ved jeg ikke helt endnu. Men umiddelbart er jeg mest vild med den sidste version, måske tilsat lidt flere nødder og noget frisk revet ingefær.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)