mandag den 2. juni 2014

Marengs-cookies med marcipan

Det er ikke normalt at jeg kommer opskrifter på hvor resultatet er mislykket, men denne opskrift er en undtagelse. For det færdige resultatet var smagsmæssigt super lækkert.

For planen var at lave nogle lækre sprøde marengs med marcipan, men jeg kom marcipanen i sammen med flormelis, og det skulle jeg ikke. Så til sidst endte jeg med at bage det i små mini muffinsforme pga marengsen ikke ville blive stiv.


Da jeg kikkede til dem i ovnen hævde de rigtig pænt op i formene, men da jeg tog dem ud kunne jeg konstatere at de var flade. Men lækre bløde og svampet med en sprød skorpe - så det var næsten som en portion mini cookies.



ca 8 stk
2 æggehvide
50 g flormelis
25 g fint revet marcipan

Hvis du vil have rigtig marengs: Pisk æggehvider og flormelis stive og vendt marcipanen i. Sprøjt marengsen ud på en bageplade

Hvis du vil have mini marengs-cookies: Pisk æggegiver, flormelis og marcipan sammen. Hæld massen i små mini muffinsforme.

Uanset hvad skal det bages ved 120 grader varmluft i ca 10 minutter og derefter ca 45 minutter ved 100 grader.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)