onsdag den 25. juni 2014

Rugbrødsmuffins med mandler


Om det var sommervarmen ved jeg ikke, men da jeg bagte rugbrød kom jeg af eller anden grund for meget ekstra væske i. Derved måtte der noget mere mel i dejen, som derfor ville hæve over rugbrødsformen. Men da jeg i længere tid har overvejet at teste rugbrød som madbrød, kom en del af dejen derfor i muffinsforme og dejen blev også tilsat mandelflager.

Resultatet blev nogle gode rugbrødsmuffins med nøddesmag, et godt tilbehør til frokostsalaten som både smager godt og mætter godt.

Lav en halv portion af denne opskrift til rugbrød og tilsæt 150 g mandelflager. Lad dejen hæve i skålen og fordel den først i muffinsformene lige inden de skal bages.



Portionen passer til ca 12 muffinsforme (afhængig af hvor store du ønsker de skal være). Jeg bagte dem ved 180 grader i ca 35 minutter og tog dem ud af formene hvorefter de fik ca 10 minutter igen.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)