onsdag den 6. august 2014

Ølandshvede foccacia med hvidløg

Hvis du er fast læser af denne blog, så har du nok gættet at både kæreste og jeg godt kan lide hvidløg. Så derfor var det da meget oplagt at teste foccacia med hvidløgsstykker.

Resultatet var rigtig lækker, der var ikke en kraftig hvidløgsmag og samtidig var hvidløgene hverken hårde eller sorte. Jeg forsøgte både med hele, halve og kvarte fed. Jeg vil nok vælge kun at anvende halve fed næste gang. Det kan virke lidt voldsomt med hele fed.

Opskriften er som mine almindelige ølandshvede foccacia. Inden du kommer salt og rosmarin på brødet stikker du blot hvidløgene ned i dejen. Jeg kom dem i med nogle centimers afstand og kun i noget af brødet. Så kan dem som ikke er vilde med hvidløg også få noget af brødet.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)