onsdag den 10. september 2014

Blommemuffins med chokolade






Vores blomme træhavde utrolig mange blommer sidste år, men i år er der om muligt endnu flere. Så foreslog kæresten blommemuffins med chokolade som weekendhygge.


Jeg tog udgangspunkt i min opskrift på rabarbermuffins men idet blommer har mere væske end rabarber skiftede jeg mandelmel ud med havregryn. Resultatet blev en lækker muffins med både den lidt syrlige smag fra blommerne og smagen fra det mørke chokolade

ca 15 muffins
75 g smør
75 g sukker
75 g marcipan
75 g mel
75 g groft hakket mørk chokolade
100 g blommer
75 g havregryn
2 æg
1 dl skyr (eller cremefraiche)
1 1/2 tsk bagepulver
kornene af 1/2 vaniljestang

Pisk smør, æg, vaniljekorn og revet marcipan sammen til en luftig masse, Tilsæt skyr til æggemassen. Skær blommerne i mindre stykker (jeg valgte også at fjerne skindet) og vend derefter blommerne i i æggemassen. Mine blomme stykker var ca 1 cm * 1 cm.

Bland begge typer mel sammen i anden skål og tilsæt det hakket chokolade samt bagepulver. Vend forsigtig melblandingen i æggemassen og fordel dejen i muffinsforme.

Bages ved 180 grader i ca 20 minutter



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)