onsdag den 3. december 2014

Chokoladekarameller med honning og valnødder

Sidste år var det min plan at prøve at lave disse chokoladekarameller til julehyggen, men jeg nåede det ikke. Derfor kastede jeg mig over dem allerede her i starten af julemåneden.





Da jeg ikke er den store honning-spiser (til gengæld kan jeg godt lide at bruge det i diverse bageopskrifter), valgte jeg at anvende halv honning og halv sirup i forhold til den oprindelige opskrift. Indrømmet så synes jeg stadig at honningen smager lidt igennem, men hvis du ikke bange for det så synes jeg klart du skal kaste dig over den.

Det er en lækker chokoladekaramel, men den skal nydes kold idet den ellers bliver meget blød.

Form på ca 10*15
75 g honning
75 g sirup
150 g grofthakket mørk chokolade
100 g grofthakket valnødder  (du kan også anvende andre slags nødder).

Kom honning og sirup i en gryde og bring den stille i kog, imens du rører rundt i den. Hæld derefter massen over det grofthakket chokolade og rør rund til massen er homogen.

Kom de grofthakket pekannødder i en form med bagepapir og hæld den varme masse over nødderne. Sæt formen på køl og skær stykker af den når massen er blevet godt kold. Jeg kom det i en form som var ca 10*15 cm.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)