onsdag den 17. december 2014

Jule-dadelkugler som passer til LCHF




December måned står gerne på en masse lækkerier og disse lækre dadel kugler kan endda spises med god samvittighed.

Jeg tog udgangpunkt i min normale opskrift på dadelkugler og erstattede romessensen med nogle af julens krydderier.

ca 15 kugler
100 g dadler
50 g hasselnøddemel
2 spsk kokosmel
1 spsk kakao
1/4 tsk ingefær
2 tsk kanel

Hvis du har en foodprocessor er det bare i med alle ingredienserne, ellers er det frem med køkkenkniven eller minihakkeren

Jeg valgte at komme alle dadlerne i min minihakke og da de var hakket semigroft kom jeg hasselnøddemelet i og lod det blive hakket til der blev en ensartet blød masse. Det kom i en skål med de andre ingredienserne og formede kuglerne.

Stil dem på køl til de skal spises. Du kan også vælge at komme dem i fryseren og så tage dem op efterhånden som de skal spises. De tør op i løbet for en times.

Hvis du har lyst til at synde lidt ekstra, kan du vælge at dybe kuglerne i smelte chokolade.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)