fredag den 23. januar 2015

Banoffie pie med karamelfløde og serveret i glas

I lang tid har banoffie pie stået på min "ønske-bage-liste", men det er en kage som du kun spiser lidt af så derfor skulle den laves en dag hvor vi var en del mennesker. Men da jeg satte en portion kondenseret mælk over til dolce latte, kom jeg til at tænke på hvorfor ikke lave den som portionsanretning i stedet for. Samtidig undlod jeg at bland smør i kiksene




To portioner
4 spsk karamel fra dolce latte (eller mere hvis det er slikmunde)
4  digestive kiks - knust
1-2 bananer, skåret i skiver
1/2-1 dl letpisket fløde
Evt chokoladespåner til pynt


Knus kiksene i mindre stykker og kom på dem i glasset. Kom derefter ca 1 spsk karamel i hvert at glasene. Derefter ca 1/2- 1 banan skåret skiver i hver glas.

Pisk fløden let sammen og kom derefter resten karamellet i og pisk det let sammen inden du kommer det over bananen.


For at bevare sprødheden i kiksene og på grund af bananen så er det en dessert jeg vil lave (samle) lige inden servering. Men den er utrolig nem at lave.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)