fredag den 16. januar 2015

Nem og lækker chokolade og nougatmousse - evt i LCH variant



Da jeg faldt over denne opskrift hos madbanditten var jeg bare solgt. Men jeg havde lyst til at lave kombination med både mørk chokolade og nougat. Samtidig måtte den godt være lidt sund, så da jeg ikke lever efter LCHF-principperne blev piskefløden udskiftet med en letter piskefløde. Men det er helt op til dig



Jeg lavede kun en lille portion - så var der ikke en rest som stod og fristede og samtidig valgte jeg at ændre i selve processen. Derved blev det en mere luftig chokolademousse.

Resultatet blev en utrolig lækker chokolademousse som virkelig smager af chokolade. Ikke så meget af nougat som jeg havde håbet. Så næste gang tror jeg der bliver skruet lidt ned for chokoladen og op for nougaten.

Portionen passede perfekt til to personer - den ser ikke voldsomt ud når du serverer den, men når du først gå i gang med at spise den så mætter den virkelig meget

Til 2 personer
50 g mørk chokolade
25 g nougat
1 dl fløde


Smelt chokolade og nougat i mikroovn (eller over vandbad) og lad det køle lidt af. Pisk fløden imens du hælder den smeltet chokoladeblanding i.

Fordel massen i to små glas og stil dem på køl. Når massen er blevet kold, er en klar til at blive spist. Men du kan også spise den frisk pisket hvis du ikke kan vente :-)

2 kommentarer:

  1. Er det piskefløde du bruger?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg brugte creme fin, men du kan også nemt bruge piskefløde

      Slet

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)