torsdag den 29. januar 2015

Peanutbutter og banan cookies med hvid hvedemel

Efter et vellykket eksperiment på at bage peanutbutter cookies, skulle det testes igen. Denne gang tilsatte jeg også banan. Resultatet blev en lækker cookie, med den karakteristiske lidt tørre smag/bid

som peanutbutter har, men blødt lidt op bananen.



Jeg bagte mine i 12 minutter, men næste gang får de kun 10 minutter, for jeg kan godt lide at der er en lidt mere svampet midte (og sprød ydre). Men det kræver at de bliver spist samme dag, for ellers synes jeg de begynder at blive for bløde.

ca 16 mellem cookies - eller 12 store
50 g smør
50 g sukker
60 g peanut butter
100 g banan
1 æg
65 g hvedemel
65 g hvid hvedemel
1/2 tsk natron
1/2 tsk kanel (kan undlades)
evt ekstra hele peanuts

Pisk smør, æg og sukker luftigt, hvorefter peanutbutter piskes i. Mos bananen godt og pisk den i dejen. Sigt meltyperne, kanel og natron sammen og vend det i dejen.

Sæt små dejklumper på bagepladen (ca 2 tsk størrelse) og tryk dem flade med en gaffel. Hvis du har lidt hele peanuts kan du hakke dem lidt groft og drysse dem oven på.

Bages ved 180 grader i 10-12 minutter. Kagerne er lidt bløde når de kommer ud, men bliver lynhurtige sprøde når de er afkølet

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)