fredag den 13. marts 2015

Kryddermuffins med havtorn

Disse lækre kryddermuffins blev lavet lidt impulsivt til en omgang weekend hygge og smagte rigtig godt. Næste gang fordobler jeg nok mængden  af havtorn for jeg syntes ikke de smagte så voldsomt igennem.

Men ellers var det en super lækker krydret smag i disse muffins, som jeg var rigtig vilde med. Har du ikke havtorn kan du nemt erstatte dem med rosiner. Men jeg vil så nok tilsætte saften af 1/2 citron for at give kagen den syrlighed som havtornene giver





ca 10 muffins
150 g brun farin
70 g hvedemel
50 g smør
40 g hakket nødder - jeg brugte valnødder
20 g havtorn
1 æg
1/2 tsk bagepulver
1 nip salt
3/4 tsk stødt kanel
1/2 tsk stødt nelliker

Pisk æg, farin samt smør sammen. Bland mel, bagepulver, kanel, nelliker samt salt sammen og pisk det i æggemassen. Mos havtorne og rør derefter dem og valnødder i dejen og hæld dejen i smurte muffinsforme.

Bages ved 175 grader i ca 18 minutter






Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)