fredag den 27. marts 2015

Påske, æg, marcipan og nougat

Nu nærmere Påsken sig, hvilket du også kan se på forskellige blogs. For nu er det tid til hjemmelavet påskeæg.




Normalt plejer jeg også at lave et par enkelte marcipanpåskeæg, som indeholder så meget nougat som muligt (idet vi begge elsker nougat). Men det er yderst sjældent at de bliver overtrukket med chokolade og pyntet. Det bliver i stedet gerne den mere enkle version evt vendt i lidt mandelmel



Sidste år lavede jeg for første gang mandelæg med nougat, og disse skal klart gentages i år igen. For det nogle rigtig lækre mandelæg, som jeg personligt nemt synes kan erstatte købevarianterne. Du skal bare sørge for at de ikke bliver vendt i for meget flormelis, for så er der risiko for at den overtager smagen af nougat.

Opskriften til mandelæggene kan du finde her.

I år skal jeg prøve at bage hot cross, som er nogle boller som traditionelt bliver bagt i England til langfredag, men jeg skal nok komme med indlæg på den inden langfredag, så du har mulighed for selv at bage dem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)