fredag den 24. april 2015

Blommemuffins - som blev til lækre bananmuffins med chokolade og kokos


Som overskriften indikerer så gik det ikke helt som planlagt med disse muffins. Men til trods for det, var resultatet nogle lækre muffins.


Bare ikke helt med det fyld som var planlagt. Aftnen inden havde jeg set en lille portion blommer i fryseren, som jeg fluks tog op så jeg næste dag kunne bage en portion blommemuffins. Jeg ville tage udgangspunkt min opskrift på blommemuffins, men tilsætte lidt flere blommer og havregryn samt kanel.


Men jeg næste dag havde pisket æg, smør mv sammen og skulle i gang med blommerne, røg blommerne direkte i skraldespanden. Jeg havde helt glemt at når blommer er skåret i stykker så bliver de brune som fx bananer hvis de får ilt og det havde de jo fået i nogle timer i køleskabet. Et kik rundt i køkkenet afslørerede et par bananer der trængte til at blive brugt, samt en rest af kokosflager. Som nævnt - det blev resultatet ikke dårligere af.


ca 15 muffins
150 g banan
100 g havregryn
100 g skyr
75 g smør
75 g sukker
75 g marcipan
75 g hvedemel
50 g groft hakket mørk chokolade
50 g groft hakket hvid chokolade
30 g ristet kokosflager (eller kokosmel)
2 æg
1 1/2 tsk bagepulver

Tænd for ovnen på 180 grader og kom kokosflagerne på en plade i ovnen.

Pisk smør, sukker, æg, vaniljekorn og revet marcipan sammen til en luftig masse, Tilsæt derefter skyr og banan til æggemassen og pisk det sammen

Bland begge typer mel sammen i anden skål og tilsæt det hakket chokolade samt bagepulver og groft hakket ristet kokosflager. Vend forsigtig melblandingen i æggemassen og fordel dejen i muffinsforme.

Bages ved 180 grader i ca 20 minutter

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)