mandag den 13. april 2015

Majs-rugmelspandekager

Vi kunne godt lide majsmelspandekagerne, men syntes at der godt kunne tilsættes lidt fibre, så derfor blev denne portion lavet med både majs- og rugmel. Samtidig øgende jeg lidt i den samlede mængde så der kan laves enten 3 store eller 4 mellemstore pandekager.





Ulempen ved majspandekager (synes jeg) er at de suger utrolig meget fedtstof under stegningen, derved er det ikke nogle pandekager som jeg kunne finde på at bruge som andet end til madpandekager. Jeg kunne ikke tænke mig at spise dem fx marmelade og sukker.

3-4 pandekager
2 æg
2 dl mælk
1 1/2 dl vand
100 g majsmel
60 g rugmel
1/2 spsk olie
salt
olie og smør til stegning

Pisk æg, mælk, olie og salt sammen hvorefter du tilsætter begge slags mel af et par omgange. Når dejen er blevet glat (og flydende) er den klar til at blive bagt/stegt på en pande hvor du har smeltet olie og smør på.

Husk at rører godt i dejen hver gang du bage en ny pandekage idet majsmel har tendens til at bundfalde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)