onsdag den 29. april 2015

Meyers brownie - i mini portion


Dette er en meget lille portion af Meyers brownies som jeg har hørt meget positivt om. Men da jeg kun have 3 æg, så rettede jeg opskriften til så det passede efter det. Resultatet blev en rigtig lækker brownie men næste gang så tilsætter jeg dobbelt mængde valnødder (jeg er nemlig rigtig vild med dem)

Til ca 6 personer:
150 g grofthakket god mørk chokolade
80 g smør
3 æg
230 g sukker
40 g mel
1 lille drys salt
1 1/4 spsk kakao
1 tsk bagepulver
60 g grofthakket valnødder


Smelt chokolade og smør over vandbad. Pisk æg og sukker sammen - ikke for luftig. Rør chokolade/smør blandingen i æggeblandingen. Sigt mel, bagepulver, salt og kakao i og rør dejen sammen. Rør valnødderne i

Jeg bagte min lille portion i en form på ca 20*25 ved 170 grader i 20 minutter. Så var kagen bagt, men samtidig svampet som en browniekage skal være.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)