mandag den 4. maj 2015

Hjemmelavet vaniljesukker - og sommerens marmelade



Hvis du ikke allerede har en krukke med hjemmelavet vaniljesukker kan jeg kun anbefale at du gør det. For ikke blot kan du anvende sukkeret i stedet for købeversionen af vaniljesukker. Stængerne kan samtidig anvendes når du laver marmelade.


Det er utrolig nemt, og så smager det færdige resultat klart bedre end købeversionerne af vaniljesukker - og så er det næsten gratis.

Alt hvad du skal bruge er:
Et glas med låg - eller stængerne som du køber vanilje i
Lidt sukker
Brugte vaniljestænger

Så næste gang du har brugt kornene i en vaniljestang, så kom stængerne i et glas sammen med et par spiseskefulde sukker og kom låget på. De næste par gange du har en brugt vaniljestang kommes den også bare i skålen. Du kan godt skære stængerne i mindre stykker

Hver gang jeg kommer en ny stang i, rører jeg rundt i sukkerblandingen. Du måske godt opleve at den bliver lidt klumpet/hård med det er på grund af fugten i vaniljestængerne. Men det opsuger sukker stille og roligt.


Når jeg laver jordbærmarmelade tager jeg vaniljestængerne og kommer dem


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)