onsdag den 3. juni 2015

Pecanmuffins med smeltet chokolade

Hvorfor det altid er det stykker af chokolade jeg kommer i dejen til muffins og ikke smeltet chokolade?

Den tanke slog mig da jeg bagte en portion muffins. Derfor blev chokoladen til to muffins smeltet og vendt i dejen da jeg bagte en portion muffin med lækkert chokolade.



De muffins smagte faktisk så godt at da jeg kun nåede at få taget et par billeder af det færdige resultat som ovenfor (de er de mørke i højre side), inden de forsvandt som dug for solen.

ca 12 muffins
150 g hvedemel
150 g skyr
150 g smeltet mørk chokolade - gerne  Benedict mørk chokolade 63 %
100 g sukker
75 g smør
75 g pekannødder
2 æg
1 1/2 tsk bagepulver
1 1/2 tsk vaniljesukker

Smør, æg, og sukker piskes sammen til en luftig masse. Mel, bagepulver og vaniliesukker sigtes i og dejen vendes forsigtig sammen med skyr. Vend groft hakket pekannødder i dejen og vend derefter forsigtig den smeltet chokolade i dejen.

Du kan evt lade være med at rører den smeltet chokolade rundt i hele dejen, men i stedet skabe et mønster sådan at noget af dejen er mørk pga chokolade.

Kommes i smurte forme og bages ved 200 grader i ca 20 minutter.

Benedict chokoladen i indlægget er sponsoreret af cakao.dk men holdningerne er mine egne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)