fredag den 21. august 2015

Citronmåne som muffins - i en semi light version

Der er et eller andet nostalgisk over citronmåne, men samtidig må jeg indrømme at jeg ikke lige kunne overskue at vi skulle spise en hel kage/måne. Så hvorfor ikke bage det som muffins istedet var min tanke, samtidig med at jeg ville forsøge at gøre den lidt sundere end normalt




Resultatet blev nogle rigtig lækre muffins, som virkelig smagte af kombinationen af citron og marcipan. Desværre havde jeg ikke mere citron af komme i glasuren, men så pyntede jeg dem i stedt med noget frisk mynte



ca 10 muffins
1 æggeblomme
100 g skyr
100 g sukker
60 g hvedemel
60 g revet marcipan
50 g smør
25 g hvid hvedemel
1 tsk bagepulver
1/2 vaniljestang
saft og skal fra en 1/2 citron

formelis til pynt - gerne rørt med citronsaft


Pisk ægblomme og sukker til en æggesnaps. Tilsæt smeltet smør og vaniljekorn i snapsen. Pisk imens du tilsætter skyr og marcipan samt citronsaft og skal. Bland begge slags mel og bagepulver sammen og vend det i dejen.

Kom i muffinsforme og bages ved 180 grader i ca 20 minutter

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)