mandag den 3. august 2015

Havregrynscookies med nesquick og chokolade


Disse cookies blev lavet ud fra tanken; "kan man ikke bruge nesquick i cookies?". Så jeg tog udgangpunkt i en af mine ynglingsopskrifter på cookies tilsatte nesquick, reducerede lidt i sukkerindholdet og kom samtidig nogle nødder i. For nødder har aldrig ødelagt en god cookie og det gælder også for disse.



Jeg er personligt blev rigtig vild med hvid chokolade i cookies, for det giver en lækker smag


ca 20 store cookies
175 g sukker
125 g mel
125 g smør
75 g havregryn
50 g hakket mørk chokolade
50 g hakket hvid chokolade
50 g nødder
50 g hvid hvedemel
5 g natron
5 g salt
3 spsk nesquick
1 æg

Kom smør, sukker i en skål. og pisk æg i. Bland mel, nesquick , natron og salt sammen i anden skål og kom det i smørblandingen.  Rør dejen sammen og tilsæt chokolade samt nødder

Rulles ud til en pølse på ca 5-8 cm (eller større hvis du har lyst til en rigtig stor cookies), pakkes i film og kommes på køl.

Skæres i skiver på ca 1 cm tykkelse og bages ved 180 grader i 12-15 minutter. De flyder ud, så jeg valgte at dele portionen på to bageplader.

Billedet hver viser bunden på to cookies - den til venstre (lyse) som blev bagt i 12 minutter og den til høje fik lige et par minutter ekstra, for jeg syntes at de godt måtte få lidt mere farve. Det skulle de ikke :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)