onsdag den 7. oktober 2015

Chokoladetrøffelkager med knas

Lige siden at jeg så opskrift på denne kage, har jeg bare drømt om at smage den. Da vi for et stykke tid siden havde nogle venner på besøg til middag, fik jeg anledningen til at kaste mig over den.



 Jeg var meget spændt på det færdige resultat, både smagsmæssigt og visuelt. Men vi blev ikke skuffet, kagen smager rigtig godt - og den bliver meget let også pæn at se på.


Jeg brugte ca 1 time i alt på at forberede kagen - inklusiv oprydning. Så den tager lidt tid, men kan nemt laves et par dage i forvejen.

Hvis du som mig kun er indehaver at den springform størrelse ca. 24 cm, så må du ud og investere i en mindre.  Den kan ikke laves i en springform stører end 18 cm, så bliver bunden for tynd.

Umiddelbart vil jeg vurdere at den passer fint til 8 personer.

Normalt er jeg ikke den der altid følger en opskrift 100 % slavisk, men det gjorde jeg med denne er. Så for opskrift og vejledning vil jeg henvise til den oprindelige. Dog vil jeg give dig det råd ikke at lade massen med karamel, fløde og glukosesirup koge for meget sammen. Jeg kom til at give mit for lang tid, så det det blev lidt for meget karamel-agtig inden jeg hældet det over den hakkede chokolade. Det gjorde at det færdige resultat blev lidt hård - men smagen var stadig rigtig god

Vi fik den med en rigtig god vaniljeis, og dagen efter med et par stykker moden honning melon.

Begge kombinationer var rigtig gode.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)