fredag den 6. november 2015

Rikkes lækre müslibarer

For et stykke tid kom min kæreste hjem fra arbejde og fortalte om nogle rigtig lækre müslibarer som hans kollega havde med på arbejde.



Da han fik opskriften, måtte jeg fluks prøve den, og jeg kan kun give ham ret. De er utrolig lækre (og vanedannende), og de er samtidig meget nemme at lave.

ca 20 styk
250 g havregryn
125 g hakket nødder
125 g blandet kerner
100 g tørret frugt
75 g kokosmel
1 dåse kondenseret mælk

Jeg valgte at få tømt ud i en rester af tørret abrikoser, dadler og figner. Men du kan også nemt anvende rosiner og tranebær. Hvis du som mig vælger at bruge fx abrikoser og dadler skal du skære dem i mindre stykker.

Kerne kan være græskar, solsikke, hørfrø eller sesam. Brug det som en god anledning til at få ryddet op i nogle rester.

Ælt alle ingredienserne sammen og kom det i en lille bradepande (med papir). Min var ca 20*30 cm. Tryk massen god ned og sørg for at overfalden er jævn. Det er en meget kompakt masse.

Bages ved 130 grader i en time. Lad det køle af inden du skærer det i de størrelse stykker du ønsker.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)