fredag den 20. november 2015

Swiss chocolate cake med kondenseret mælk

Dette er en opskrift jeg har fundet i en eller anden bog og straks faldt for. For en chokoladekage med kondenseret mælk, kan kun smage godt.



Min kage fik lige et par minutter for længe i ovnen (derfor har jeg også justeret bagetiden i opskriften), og havde derfor tendens til at smage lidt tør. Men bortset fra dette så er det en lækker kage - og ikke så sød som man kunne frygte.

Kage (form ca 20*30)
400 g mel
300 g sukker
200 g smør + smør til form
1 dåse kondenseret mælk
50 g kakao
3 æg
1 1/2 spsk bagepulver
kornene af en vaniljestang

evt chokolade til pynt


Pisk smør, sukker og vaniljekorn sammen til en cremet masse, Tilsæt æggene et af gangen og pisk hele tid, Sigt mel, kakao og bagepulver i blandingen og vend det forsigtig i smørret. Rør derefter den kondenseret mælk i dejen.

Hæld dejen i formen og bag den ved 175 grader i ca 35 minutter. Min kage hævede utrolig flot i ovnen, men faldt lidt sammen i de sidste ca 10 minutter. Men til trods for det så var det stadig en luftig kage.

Jeg lod kagen køle af inden jeg kom små flager af mørk og hvid chokolade på kagen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)