tirsdag den 1. december 2015

1. december - og julesmåkager

Så er december måned startet og dermed mange forskellige traditioner, herunder bagning af julesmåkager.


Hvert år lover jeg mig selv (og min kæreste) at der ikke skal bages lige så mange som sidste år. Så jeg vil kun bage de traditionelle småkager. Men hvert år ender jeg alligevel med at afprøve nogle nye opskrifter - og så de traditionelle.


Heldigvis har jeg nogle gode kollegaer som gerne hjælper med at få tømt dåserne. Men for at undgå det bliver bagt alt for mange, bager jeg ofte meget små portioner af hver slags.

På bagelisten i år står der disse traditionelle småkager på listen:
Test listen for i år indeholder nogle nordiske julesmåkager som jeg faldt over sidste år. Så der skal bages:

  • Brunepinde
  • Kanelstjerner
  • Smultringe
  • Ingefærssmåkager

Du kan også bage forholdsvis sunde varianter af julesmåkager. Jeg har tidligere bagt store pebernødder med rugmel - de blev rigtig gode.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)