fredag den 18. december 2015

Fyldt chokolade og chokolademandler

Et eller andet sted har jeg læst at når man gør noget 3 gange i træk kan man begynde at kalde det en tradition. Så derfor må jeg kunne fastslå at vi har fået en fast tradition op til jul med selv at lave fyldt chokolade :-)


I år laver jeg kun en lille portion og kun en variant. Det bliver til gengæld vores ynglings variant som er med flydende karamel. Det er tredie år jeg laver den. Den smager utrolig godt, og fordelen er at når jeg har lavet en portion hjemmelavet karamel, så kommer resten i fryseren og bliver løbende brugt til forskellige desserter og kager.

Du kan også lave med praline fyld eller med havtorn og hvid chokolade. Hvis jeg lokkes til at lave en ekstra portion fyldt chokolade vil det klart blive versionen med havtorn. Den havde en rigtig lækker smag.

Får du noget smeltet mørk chokolade til overs, kan jeg også klart anbefale at lave disse chokolade mandler.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)