fredag den 15. januar 2016

Avocadotrøfler med chokolade

Nu har jeg flere steder læst om chokolademousse lavet på avocado, men har ikke haft modet til at kaste mig over det selv. Men nu skulle det være, og jeg havde samtidig lyst til at lave det som trøfler i stedet som mousse.



Jeg lavede dem i forskellige varianter med forholdet mellem chokolade og avocado. Forholdet nedenfor er den vi syntes var bedst. Du behøver ikke tilsætte rom eller mandel essens. Til gengæld vil jeg klart anbefale dig at blende avocadoen. For dels om du synes du moser den rigtig godt, så er der altid et par småklumpe i og de ses markant når du kommer chokoladen i.

40 g avocado
60 g mørk chokolade
1 nips salt
1/2 tsk rom eller mandel essens

Blend avocadoen godt sammen og smelt chokolade i mikroovn (eller over vandbad). Rør derefter ingredienserne godt sammen og kom et nip salt i. Rør evt essen i.

I mine sidste forsøg kom jeg massen direkte i mine forme til fyldt chokolade og stillede det på køl i et par timer til chokoladen skulle spises. Har du ikke nogle forme, så stil skålen i køleskabet i 25-45 minutter, så den bliver fast nok til at rører kugler af og så er massen samtidig ikke så klistret.

De kan spises med det samme eller holde sig op til en dag på køl. Nogle steder har jeg endda læst at de kan fryses. Så derfor har jeg testet med at komme to i fryseren, så må vi se om det holder





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)