mandag den 8. februar 2016

Hjemmelavet peanut butter med chiafrø

For lang tid siden læste jeg en opskrift på hjemmelavet peanutbutter, men da jeg fik lyst til at lave det, kunne jeg ikke finde opskriften.

Men det gjorde ikke noget, for da jeg søgte rundt på nettet faldt jeg over en opskrift på peanut butter med chiafrø - den skulle prøves. Resultatet blev en utrolig lækker peanutbutter som gæsterne var rigtig vilde med.



En portion
100 g ristede og saltede peanuts
15 g chiafrø

Blend peanuet i minihakke - det kan godt tage lidt tid. Min minihakker skal helst have lidt pauser ind imellem for at den ikke bliver for varm. Men pludselig så kan du se at olien trækker ud.

Hæld peanuts butter i en skål og vend chiafrø i. Jeg opbevarer det i køleskabet og tager det ud en lille times tid før det skal bruges. Men det kan også nemt opbevares ved køkkentemperatur.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)