fredag den 12. februar 2016

Lemoncurd

Ind imellem ser man lemoncurd på diverse blogs og den har også tit stået på min "do do liste". Men jeg har ikke fået gjort noget ved det. Men da jeg i foråret smagte til morgenbordet på et hotel i Trier som vi boede på, var jeg solgt. Nu skulle den bare prøves.

Det tog en del måneder inden jeg fik det gjort, men nøj hvor den smager godt. Denne bløde smag med et syrligt tvist er bare rigtig godt. Jeg lavede en til brunch hvor den smagte perfekt til de lidt fede pandekager.



Holdbarheden skulle være mindst en måneds tid hvis du opbevarer den på køl, men denne portion forsvandt i løbet af få dag.

ca 3 dl
Saften af 2 citroner
revet skal af 1 citron
1 1/2 æg
85 g sukker
35 smør

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)