mandag den 15. februar 2016

Nutellaspecier


Da jeg havde en rest hjemmelavet nutella som jeg kunne se at vi ikke fik spist inden det blev for gammelt valgte jeg at lave en portion nutellaspecier ud af resten. For Julen varer jo lige til Påske og samtidig er specier en af de småkager jeg kan spise året rundt.. Jeg tog udgangpunkt i min opskrift på nougatspecier



Personligt  syntes jeg at de manglede lidt af fedmen som jeg godt kan lide i specier, så derfor har jeg tilsat lidt ekstra smør i opskriften. Men hvis du anvender købet nutella tror jeg ikke du behøver det.

ca 30 styk
100 g hvedemel
80 g hjemmelavet nutella
35 g flormelis
30 g marcipan
15 g smør



Pisk nutella, smør, flormelis og groft revet marcipan sammen. Ælt derefter mel hurtigt i dejen og form den som en pølse.

Rulles i pølser af 3 cm om enten kommes på køl eller frost til du vil bage (skal mindst være på køl i 1 time). Skæres i ca 5 mm tykke skiver og bages ved 180 grader i 8-9 minutter. De skal ud så snart de får lidt farve.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)