onsdag den 17. februar 2016

Semi sunde snickers kugler med chiafrø


Da jeg så denne opskrift så var jeg fluks solgt, jeg lavede dog en mindre portion for ikke at friste mig for meget. Det ville have været oplagt at prøve den op til jul, men jeg gemte den i stedet til februar hvor der ikke kommer så meget lækkert på bordet. Men det der kommer skal så til gengæld helst være både lækkert og sund.


Det er nogle rigtig lækre snack, som jeg klart kan anbefale at prøve. Jeg anvendte en rest af mit hjemmelavet peanutsbutter med chiafrø, men du kan nemt anvende en almindelig købevariant.


ca 15 kugler
125 g dadler uden sten
50 g peanuts (må godt være den saltede version)
1 1/2 spsk peanutsbutter
75 g mørk chokolade til overtræk

Hak dadler og peanuts sammen - jeg brugte min minihakker og rør/tryk det bagefter sammen med peanutsbutter. Rul det til små kugler som du kommer på køl (gerne en times tid eller mere) så de bliver kolde.

Smelt chokoladen og tril kuglerne i den smeltet chokolade og stil derefter kuglerne på køl ind til de skal spises.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)