mandag den 1. februar 2016

Skinke-porretærte med rugmelsbund

Til min fødseldag sidste år lavede jeg denne tærte men en lidt anden bund end normalt. Jeg tog udgangspunkt i denne opskrift, men lavede lidt justeringer i den idet jeg godt ville have at dejen passede til min store tærteform.




Du kan godt næsten fordoble mængden af fyld - for det kan godt være der i.


Tærtebund
175 g hvedemel
75 g rugmel
1 dl mælk
1 spsk olie
1 spsk vand
1 nips salt.


Fyld:
300 g skinkestrimler
3 forårsløg
1 porre
6 æg
4 dl mælk
1 tsk bagepulver
salt, peber og karry

Ælt alle ingredienserne sammen til tærtedejen og rul den tynd ud. Kom dejen i tærteformen og gem overskydende dej til senere.

Forbag tærten ved 150 g i 15 minutter. Kom derefter fyldet i tærten og rul den overskydende dej ud i strimler som kommes over tærten.

Bages ved 175 grader i ca 35 minutter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)