mandag den 14. marts 2016

Knækbrød med indbagt nutella

Da jeg bagte disse runde knækbrød, havde jeg efter sidste udrulning af dejen noget dej tilovers. Det var min plan bare at lave almindelig firkantet knækbrød af det.

Men da jeg så et nutellaglas stå på bordet, fik jeg en ide. Så dejen blev rullet ud, delt i fire lige store stykker (ca 3*5 cm) og på hvert stykke kom der en stor teskefuld nutella.



Dejen blev derefter foldet om nutella og placeret på bagepladen så alle folder vendte nedad. Pres forsigtigt folderne lidt sammen, så der ikke kunne flyde så meget nutella ud under bagningen.

Bages ved 200 grader varmluft i ca 15 minutter. Vi spiste dem alle samme dag de var bagt, jeg tror godt de kunne blive lidt seje hvis de skulle gemmes til dagen efter.

Det færdige resultat var en lidt sjov snack, som jeg helt klart vil lave igen næste gang jeg bager knækbrød.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)