onsdag den 20. april 2016

Falske træstammer - Dadel-peanutbutter snacks

Da jeg stod og lavede den sidste portion dadel kugler tænkte jeg på hvorfor de egentlig altid skulle være som kugler. Jeg gjorde det i starten fordi det skulle være en sundere erstatning for romkugler.




Så derfor tog jeg ca halvedelen af dejen fra og rullede det til stænger i stedet for kugler. Dernæst rullede jeg marcipan tyndt ud og kom om stængerne.

Resultatet blev nogle rigtig lækre træstammer - som var blevet endnu bedre hvis jeg smeltet lidt chokolade og dyppet enderne i. Men så har jeg jo en undskyldning til at lave en ny portion


5 dadler uden sten
20 g peanuts
15 g nøddemel (mandel eller hasselnødder)
1 spsk peanutbutter
1/2 spsk kakaopulver
marcipan

Kom dadler og peanuts i minihakkeren/blenderen og lav det til en ensartet masse. Kom det derefter resten af ingredienser i og hak det sammen til en ensartet masse.

Tryk dejen flad til ca 1 cm højde og skær det i aflange stænger i den størrelse du ønsker.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)