fredag den 29. april 2016

Kokos, peanutbutter og chokolade = snickers drømme

Lige siden jeg så denne opskrift har den lagt i baghoved som en der skulle bages en efterårsdag. Da denne weekend stod på havearbejde, syntes jeg det var oplagt at der blev bagt en portion til belønning.


Da de helst skal have tid til at sætte sig lidt, bagte jeg dem derfor om fredagen. Dette betød at vi var nødsaget til at smage dem allerede der, så vi om lørdagen kunne vurdere om de var blevet det bedre. Der var stor smagsforskel fra fredag til lørdag - og de var klart bedst om lørdagen (og de næste par dage). Så de skal have lov til at stå en dag.

Jeg bagte mine i silikone muffinsforme, men de var lidt svære at få ud af dem. Så en anden gang bliver de bagt i små muffinsforme.

ca 25 styk
100 g hakket mørk chokolade
100 g smeltet smør
100 g sukker
2 æg
1 spsk mel
50 g peanutbutter
4 spsk kokosmel

Når smørret er smeltet i gryden tilsættes chokoladen og der skrues ned for varmen. Når chokoladen er smeltet tilsættes sukkeret og gryden tages af varmen. Når chokolademassen er kølet lidt af tilsættes først æg og derefter mel. Rør til massen er ensartet og glat

Massen kommes i små papirforme og der kommes en lille 1/2 teskefyld peanutbutter oven på hvorefter der drysses med kokos.

Bages ved 180 grader i ca 10 minutter

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)