onsdag den 13. april 2016

Snickerskugler version 2


Disse lækre snickerskugler blev lavet ved lidt af et tilfælde. Det var meningen at jeg bare ville lave en almindelig portion dadelkugler. Men jeg havde ikke så meget mandelmel tilbage, så jeg tilsatte både peanuts og peanutsbutter som ved mine  snickerskugler.




Resultatet blev nogle rigtig lækre kugler som max tager 5 minutter at lave - så det er nemt hvis man inpulsivt bliver lækkersulten

ca 15 kugler
5 dadler uden sten
20 g peanuts
15 g nøddemel (mandel eller hasselnødder)
1 spsk peanutbutter
1/2 spsk kakaopulver
marcipan

Kom dadler og peanuts i minihakkeren/blenderen og lav det til en ensartet masse. Kom derefter de andre ingredienser og hak det sammen til en ensartet masse.

Form kuglerne i den størrelse du ønsker (mine er ofte på 10-15 gram). Stil dem på køl til de skal spises

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)