mandag den 30. maj 2016

Snickerdoodles


En dag sad jeg og søgte lidt på youtube efter kageopskrifter. Der kommer gerne lidt sjove forslag op. Denne gang var det især opskrifter på snickerdoodles som kom frem




Det var en kage jeg aldrig havde hørt op, så derfor søgte jeg lidt nærmere om denne type kage. Det er en mellemting mellem cookie, småkage og en kage. Sprød ydre og bløde inden i. Samtidig skal de kendte for at være rullet i kanelsukker.

Så da vi skulle have lidt lækker til aftenskaffen, så blev der naturligvis bagt en portion snickerdoodles. Jeg undlod at rulle et par stykker af dem i kanelsukkeret for at teste om du kunne smage forskel. Det kunne man helt klart, så de skal rulles i kanelsukker.

Personligt syntes jeg at de kommer tættest på cookies, og næste gange kunne jeg godt finde på at komme lidt grofthakket chokolade eller nødder i dem.

18 stk:

Kanelsukker:
50 g sukker
1 1/2 tsk kanel

Dej:
180 g hvedemel
115 g smør
75 g sukker
75 g brun farin
1 æg
1 tsk vaniljepulver
1 tsk bagepulver
1 nips salt

Pisk begge slags sukker, vaniljepulver og smør luftig sammen i en skål, inden du først kommer æg, dernæst sigtet mel og bagepulver og til sidst salt i.

Form dejen til kugler på ca 2,5 cm i diameter og rul dem i kanelsukkeret. Kommes på en bageplade med god afstand - og lad være med at trykke kuglen flad, det kommer helt af sig selv :-)

Bages ved 190 grader i ca 12 minutter

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)