fredag den 3. juni 2016

Fars dag - burger eller pizza på grillen




Mener det var sidste år, at jeg læste en artikel om at mange fædre ikke ville have gaver mv på fars dag. De ville hellere hygge med familien og få noget godt mad.

Hvorfor så ikke tage udgangspunkt i det, og lave lækre burger eller pizzaer på grillen?





Burgerne skal naturligvis grilles på grillen - og serveres med godt med bacon og pommes. Jeg har flere forskellige opskrifter på burgerboller. Men skulle jeg kun nævne to varianter, vil det være havrestykkerne og speltbollerne


Hvis du har en pizzasteen/bagesten, er det oplagt at bage pizzaen på grillen. Du kan både bage den almindelige pizza og calazone versionen.

Fordelen ved selv at lave pizzaerne er du kan komme lige det fyld på som du ønsker. Så derfor kan du lave forskellige til familiens medlemmer. Idet det kun tager ca 10 minutter at bage pizzaerne, kan du nemt lave flere i løbet af aftenen. Vi får gerne to pizzaer, og når den første kommer på grillen, gør jeg automatisk den næste klar. Så er den lige til at komme på.

Favoritpizzaen her i huset er klart 3*P. Nemlig Pulled Pork Pizza - den smagte suverænt.

Hvis du har lyst til det, kan du også eksperimentere med forskellige typer dej. Jeg har lavet på almindelig hvedemelølandshvedemel og rugmel.

Når I er færdig med at grille pizzaer, kan du med fordel anvende at pizzastenen stadig er varm og bage nogle boller eller brød som kan anvendes næste dag til morgenmad.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)