onsdag den 8. juni 2016

Små drømme med chokolade

Efter at jeg havde bagt en portion små drømme, fik jeg lyst til at bage en portion med groft hakket chokolade i. Så de er blevet bagt så de kunne nydes i weekenden.






Chokoladen giver lidt mere smag til småkagerne, så skal jeg bage de små drømme en anden gang bliver det helt klart med groft hakket chokolade. Men må indrømme at disse småkager ikke står på min top 10 liste. Men jeg serverede begge version for gæster i weekenden som var helt vilde med dem.


ca 20 stk
170 g hvedemel
130 g sukker
75 g groft hakket lys eller mørk chokolade
60 g blødt smør
1 spsk vaniljesukker
1/2 dl olie
1/2 tsk hjortetaksalt
10 halverede mandler eller nødder


Pisk smør, sukker og vaniljesukker luftigt sammen. Tilsæt olien lidt ad gangen. Sigt mel og hjortetaksalt sammen og vend det forsigtigt i dejen sammen med chokoladen.

Ælt dejen sammen og lad den hvile på køl i ca 1 time. Formes til små kugler og pres en halv mandel eller nød i hver af dem.

bages ved 150 grader varmluft i ca 15 minutter

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)