mandag den 20. juni 2016

Snickerdoodles med nødder - rigtig godt mix


Da jeg lavede snickerdoodles, bagte jeg kun halvdelen af kuglerne. Resten kom i fryseren så de kunne blive bagt en aften vi var lidt lækkersultne.

Samtidig overvejede jeg om der ikke kunn tilsættes nogle nødder til kagerne. Dette var en rigtig god ide, resultatet blev nogle rigtig gode cookies.

Jeg lod cookiene blive bagt i ca 5 minutter inden jeg pressede nødder (hasselnødder og valnødder) ned i hver småkage.

Næste gang vil jeg komme nødderne i kuglerne når de bliver formet.





18 stk:

Kanelsukker:
50 g sukker
1 1/2 tsk kanel

Dej:
180 g hvedemel
115 g smør
75 g sukker
75 g brun farin
1 æg
1 tsk vaniljepulver
1 tsk bagepulver
1 nips salt
nødder


Pisk begge slags sukker, vaniljepulver og smør luftig sammen i en skål, inden du først kommer æg, dernæst sigtet mel og bagepulver og til sidst salt i.

Form dejen til kugler på ca 2,5 cm i diameter og rul dem i kanelsukkeret.  Pres derefter valnødder eller hassenødder ned i kuglen (jeg bruge 2 halve valnødder eller 4 hasselnødder pr kugle).

Kommes på en bageplade med god afstand - og lad være med at trykke kuglen flad, det kommer helt af sig selv :-)

Bages ved 190 grader i ca 12 minutter (hvis de er frosne skal de lige have ca 2 minutter mere)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)